Lokasyonu Seçildi
Kapat
Şehirler - 13 İl, 55+ Lokasyon!
İstanbul 43 Lokasyon
Ankara 4 Lokasyon
İzmir 1 Lokasyon
Mersin 1 Lokasyon
Antalya 1 Lokasyon
Bursa 1 Lokasyon
Muğla 1 Lokasyon
Konya 1 Lokasyon
Kocaeli 1 Lokasyon
Diyarbakır 1 Lokasyon
Adana 1 Lokasyon
Gaziantep 1 Lokasyon
Kayseri 1 Lokasyon
İl Seçimine Dön
Lokasyonlar - Prestijli Adresle, Sektörde İleriye!
Ağaoğlu My NewworkAtaşehir
Akasya Tower ResidenceÜsküdar
AkbatıEsenyurt
Allure TowerAvcılar
Aqua FloryaBakırköy
Arastapark AVMİzmit
Ark 399Kadıköy
Ataköy TowersBakırköy
Avrupa Konutları CevizlibağZeytinburnu
Axis İstanbulEyüpsultan
Bahariye PlazaKadıköy
BalatFatih
Beybi GizSarıyer
Blackout Bolkan CenterŞişli
BodrumBodrum
BuyakaÜmraniye
Egs Business ParkBakırköy
Emaar SquareÜsküdar
Exen İstanbulÜmraniye
Fatih PlazaFatih
Flora Suite OfficeAtaşehir
Folkart TowersBayraklı
Global İş MerkeziYenişehir / Mersin
Grand PeraBeyoğlu
Hukukçular TowersKartal
Koç KuleÇankaya
Koluman TowerŞehitkamil
Kule PlazaSelçuklu
Levent LoftŞişli
Liva PlazaYenişehir / Diyarbakır
Mall Of İstanbulBaşakşehir
Metropol İstanbulAtaşehir
Next LevelÇankaya
Nurol TowerŞişli
Ofis+Nilüfer
Ofisim KayseriKocasinan
Pendik VaryapPendik
Merter PlatformGüngören
QuasarŞişli
Rumeli PlazaŞişli
Semih Rüstem İş MerkeziSeyhan
SıraevlerBeşiktaş
SkyportBeylikdüzü
Tepe PrimeÇankaya
Trump TowerŞişli
VialandEyüpsultan
Villa FenerionFatih
Yalı OfisBeykoz
YDA CenterÇankaya
Tomtom GardenBeyoğlu
Papirus PlazaKağıthane
Ritim İstanbulMaltepe
Kavala KöşküKadıköy
Remel PlazaMuratpaşa
ETS PlazaMaltepe
Now BomontiŞişli
Mesa KozKadıköy
Kuriş KuleKartal
Kapat
Genel

Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Ofis+ tarafından0 dk okuma süresi 19 Mayıs 2024
Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Yazıdaki Konu Başlıkları

Marka İmajı Nedir? Marka İmajı Nasıl Oluşturulur?

Marka imajı, firmaların hedef kitleleri ya da potansiyel müşterileri üzerinde oluşturmak istedikleri izlenimlerin tamamına verilen isimdir. Tüketicilerin marka hakkındaki düşünce, inanç ve duygularının tamamına marka imajı adı verilebilir. Belirli bir duygu oluşturmak isteyen markaların imajlarını korumak ya da oluşturmak için sundukları tüm hizmetlerde; iletişim, ambalaj ve reklam gibi pek çok detaya dikkat etmeleri gerekir.

Marka İmajı Nasıl Oluşturulur?

Sahip olunan markaya belirli bir imaj oluşturabilmek için öncelikle zaman ve emek gerekir. Müşteri algısını yönetmek ve hedef kitleye uygun işler ortaya çıkarmak için uygulanabilecek yöntemler arasında ilk sırada markanın misyonunu belirlemek gelir. Temel değerleri belirledikten sonra ulaşmak istenen kitleyi değerlendirmek gerekir. Bu iki aşamayı tamamlayan markaların sonrasında logo ve tipografi çalışmaları yapmaları önemlidir.

Markaya ait temel unsurları ince ince oluşturduktan sonra geriye reklam stratejileri ve ürün hizmetlerini planlamak kalır. Bu adımların da kusursuz bir şekilde yerine getirilmesinin ardından marka deneyimi ve itibar çalışmaları yapılabilir. Adımların bir araya getirilmesi ve her birinin birbirini tamamlaması sonucunda kusursuz bir marka imajı oluşturulabilir.

Marka İmajını Güçlendirmek için Kullanılan Araçlar ve Teknikler

Firmaların marka imajını güçlendirmek için kullandıkları çeşitli sosyal medya stratejileri, araç ve teknikleri bulunur. Bu araç ve teknikler şöyle sıralanabilir:

  • Reklam ve pazarlama faaliyetleri
  • Sosyal medya yönetimi
  • Influencer çalışmaları
  • Dijital marka yönetimi
  • İçerik üretimi
  • Marka içi eğitimler
  • İtibar yönetimi

Marka sadakati ve imajını korumak için uygulanan yöntemlerdir.

Müşteri Algısı ve Marka İmajı Arasındaki İlişki

Müşteri algısı ve marka imajı arasında derin bir bağ bulunur. Bu iki faktör birbirini etkileyen pek çok unsuru içinde barındırır. Müşteriler, bir markaya baktıklarında ürün ve hizmetler hakkında kapsamlı bir fikre sahip olurlar. Bu fikirler, markaya bakış üzerinde son derece önemli bir yere sahiptir. Müşteri deneyimi, hizmetler, markanın satışa sunduğu ürünler ve iletişim, imajdan kaynaklanır.

Potansiyel kitlelere iyi bir imaj çizen markaların çeşitli kitlelerden aldığı tepkiler daha olumlu olabilir. Bu nedenle her bir markanın kitle türü fark etmeksizin iyi bir imaja sahip olmaları son derece önemli bir yere sahiptir.

Dijital Çağda Marka İmajı Yönetimi

Her geçen gün daha da fazla artan sosyal medyanın marka imajı yönetimine katkısı oldukça fazladır. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen PR çalışmaları, online içerik ve sosyal medya yönetimi hızlı ve etkili bir süreç elde etmeyi sağlar. Dijital reklamcılık çalışmalarının da marka imajı yönetimine katkısı bulunur. Herhangi bir problem yaşanması halinde kriz yönetimi yapılabilir ve sosyal medya aracılığıyla marka itibarının korunması sağlanabilir. Hızlı ve etkili bir yöntem olması sebebiyle sosyal medyanın da marka imajı oluşturma ve koruma aşamalarında sıklıkla kullanıldığı söylenebilir.

Sosyal Medya ve Marka İmajı

Sosyal medya, hedef kitlelere herhangi bir aracı olmadan doğrudan ulaşmayı sağlar. Son derece güçlü platformları içinde bulunduran bu araç, marka imajı oluşturma ve korumanın temellerini oluşturur. Düzenli ve ilgi çekici içerikler paylaşan markalar kısa süre içinde hedef kitlelerine ulaşım sağlayabilirler.

Tüm bunların yanı sıra geri bildirimleri kolay bir şekilde almayı da mümkün kılar. Hedef kitle ile etkili iletişim kurulabilir, müşteri sorun ve sorularına kısa süre içinde yanıtlar verilebilir. Olumlu bir izlenim yaratmak isteyen markaların mutlaka sosyal medya kullanımı gerçekleştirmeleri önerilir. Bu durum marka sadakatinin artmasına neden olabilir.

Kriz Anlarında Marka İmajını Koruma ve Yönetme

Herhangi bir kriz anının yaşanması halinde marka itibarını ve imajını korumak adına izlenebilecek bazı yöntemler vardır. Bu yöntemler marka stratejileri olarak da adlandırılabilir. İlk olarak mevcut sorunun tespit edilmesi gerekir. Sorunun tespitinin gerçekleştirilmesinin ardından hedef kitleyle iletişim kanalları üzerinden iletişime geçilebilir. Bu durum alınan tepkinin azalmasını sağlayabilir. Tüm bunların yanı sıra hizmette meydana gelen aksaklığı düzeltmek ve yine sosyal medya kanalları üzerinden duyurmak izlenebilecek yollar arasında yer alır.

Marka İmajı ve Marka Sadakati İlişkisi

İyi bir marka imajı çizmek müşterilerin ürün ve hizmetlere olan güveninin artmasını sağlar. Bu nedenle firmaların sunduğu tüm hizmetlerde imajlarına dikkat etmeleri gerekir. Hedef kitlenin ne istediğini bilmek ve potansiyel müşterilerin güvenini kazanmak marka sadakatinin artmasına katkıda bulunur. Bu durum hem firmaların gelirlerinin artışını sağlar hem de müşteri kitlelerinin sadık kalmasına yardımcı olur.

Başarılı Marka İmajı Örnekleri ve Vaka Çalışmaları

Uzun yıllardır sektörde ismini duyuran ve kullanıcılardan övgü alan pek çok marka bulunur. Başarılı marka imajı örneklerine bakıldığında Nike, Apple, Tesla, Booking ve Airbnb gibi pek çok firmanın imajlarını profesyonel bir şekilde çizdikleri söylenebilir. Kriz süreçlerinde dahi son derece uygun adımlar atan bu firmalar pek çok kişinin güvenini kazanmayı başarmıştır.

Marka İmajı Yenileme: Ne Zaman ve Nasıl Yapılmalı?

Marka yenileme ve tamamen farklı bir imaj çizmek isteyen firmaların izleyebilecekleri bazı yollar vardır. Sürecin ne zaman uygulanması gerektiği değişen tüketici ihtiyaçlarına göre belirlenebilir. Teknolojik gelişmeler, rakip firmaların izlediği yollar ve yeni pazarlar araştırılarak en ideal zamanın belirlenmesi mümkündür. Her markanın hedef kitlesi ve mevcut imajı farklı olduğu için zaman ve izlenecek yöntemler birbirinden farklı olabilir. Genel bir ifadeyle köklü değişimlere gitmemek ve sadık müşterileri kaybetmeyecek şekilde hareket etmek gerekir.

Marka İmajı Araştırması: Metotlar ve Araçlar

Marka imaj araştırması sürecinde kullanılan yöntemler arasında beyin fırtınası grupları, mülakatlar, anketler, iş geliştirme çalışmaları, içerik analizi ve marka izleme araçlarının kullanımı yer alır. İş geliştirme uzmanlarının yoğun bir mesai harcayarak yeni metot ve araçlar bulmaları mümkündür. Farklı araçların kullanımı sonucunda istenen sonuca ulaşılabilir.

Marka İmajı Yönetiminde Sık Yapılan Hatalar ve Çözümleri

Marka imajı yönetiminde sıkça görülen hatalar arasında iletişim problemler, tüketiciler tarafından yöneltilen soru ve sorunların göz ardı edilmesi, rakip firmaları izlememek ve kriz anlarını yönetememek gibi problemler yer alır. İmaj yönetimi hataları arasında bulunan bu problemler zaman içinde daha büyük sorunların meydana gelmesine neden olabilir. Firmaların müşteri soru ve sorunlarını dikkate almaları ve hızlı bir şekilde aksiyona geçerek krizlere çözüm sunmaları marka imajının korunmasını sağlayabilir.

Önceki Yazı
Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır? - 5 Dakika Okuma Süresi, Ofis+ Tarafından Yazıldı
Sonraki Yazı
Şimdi okunuyor... Sonraki Yazı
Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur? - 0 Dakika Okuma Süresi, Ofis+ Tarafından Yazıldı
NFC Teknolojisi: Temassız İletişimin Geleceği - 8 Dakika Okuma Süresi, Ofis+ Tarafından Yazıldı
Hızlı Teklif Al