Genel
Remote Çalışma Sürecinde Kurum İçi İletişim
Remote Çalışma Sürecinde Kurum İçi İletişim
Kurum içerisinde iletişim becerileri önem taşır. İletişim kurarken belli başlı araçlardan yararlanılır başarı elde etmek için gidilen yolda kullanılması gereken birkaç yöntem bulunur. Çalışan ve yönetici arasındaki iletişimin güçlü olması ve kuruma karşı bağlılık iletişim sayesinde mümkünlük gösterir. İletişim ne kadar güçlü olursa verimlilik o kadar artar. Yaratıcılığın ve verimliliğinin yüksek olmasını istiyorsanız şirket kültürü üzerine çalışmalar yapmanız gerekir. Bu çalışmalar sonucunda işletmenin başarılı olması kaçınılmaz olur. Kurum içi iletişim ve motivasyon remote çalışma sürecinde sizi başarıya götürür.
Kurum İçi İletişim Nedir?
Kurum içi iletişim denilince kurum içerisinde yer alan tüm kişilerin ortak bir hedef çevresinde toplanması ve güç birliği yapması akıllara gelir. Birlikte çalışılan kişiler olumlu bağ geliştirerek ve işbirliği yaparak etkinlik sürecini paylaşabilir. İletişim becerilerini güçlendirmek için kurumda yer alan tüm kişiler arasında bilgi iletimi ve alımı olur. Kurumda verimliliğin artmasında önem taşıyan iletişim becerileri kişiler tarafından uygun şekilde kullanıldığında ilişki düzeni olumlu olarak ilerler. Kurumda başarılı şekilde iletişim sağlanması güçlü bağları oluşturur. İşletme açısından iletişim ağının iyi olması işletmenin verimli çalışmasını ortaya çıkarır. Küçük ya da büyük her işletme için önem taşıyan iletişim becerileri çalışan ile yönetici arasındaki bağın gelişmesinde önemli rol oynar.
Kurum İçi İletişim Nasıl Sağlanır?
Kurum içi iletişim, kurum içi iletişim araçlarından yararlanılarak verimli şekilde sağlanabilir. Kurum içi iletişim kanallarının uygun iletişim diliyle gerçekleştirilmesi kurum içerisinde olumlu atmosfer oluşmasını sağlar. Çalışan kişilerin kurumda kendilerini değerli hissetmeleri önem taşır. İletişimi olumlu şekilde sağlamak için tüm çalışanların kurumun amaç ve politikasını benimsemesi gerekir. Gerekli bilgilendirmeler yapılarak çalışanlar tarafından kurumun iyi tanınması önem taşır. Çalışanlarla yönetim arasındaki bağın güçlenmesi, bilgi ve geri bildirimin sağlanması ve motive olmaları iletişim sürecini pozitif yönde etkiler. Çalışanların kuruma ait hissetmesi ve güven duyması yönetim tarafından sağlanmalıdır. İstenen mesajın çalışanlara doğru iletilmesi, söylenti gibi bilgi kirliliklerin önüne geçilmesi doğru iletişim kurmanızı sağlar.
Kurum İçi İletişim Yöntemleri Nelerdir?
Kurum içi iletişim kanalları nelerdir diye düşünüyor olabilirsiniz. Kurum içerisinde iletişim yöntemlerini kullanarak kurum içi iletişim uygulamalarına yer verebilirsiniz. Çalışanların ait hissetmesi kullanılan yöntemlerle birlikte gerçekleşebilir. Çok sayıda yer alan yöntemleri kullanarak etkili iletişim süreci gerçekleştirebilirsiniz. Bültenler, el kitapları, posterler iletişim yöntemlerinden birkaçı olarak yer alır. Düzenli olarak gerçekleştirilen geri bildirim, anket gibi uygulamalarla çalışan kişilerin görüş ve önerilerini alabilir, gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz. İletişim araçlarından yararlanarak düzenli olarak çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu bilgileri edinebilirsiniz. Duyuru panoları ve afişler belli aralıklarla güncellenerek kurum içi yönetim ve çalışan arasındaki iletişim sağlanabilir. Planlı özel gün kutlamaları gerçekleştirerek çalışan kişilerle bağ kurabilir, motive edebilirsiniz. Telefon, radyo, televizyon, internet ve web sayfası iletişim yöntemlerinden en sık tercih edilenler arasında yer alır.
Kurum İçi İletişim Süreci Nasıl Daha Verimli İşletilebilir?
Kurum içi iletişim sürecine daha verimli hale getirmek için kurum temellerini açık olarak çalışanlarınıza tanıtabilirsiniz. Üst düzey iletişim becerilerini kuruma ve kazandırmak için yöneticiler ile çalışanlar arasında bağı güçlendirebilirsiniz. Özellikle önemli durumlarda ve problem anlarında iletişim liderleri ile hareket etmek iletişimi verimli hale getirebilir. Gerekli durumlarda profesyonel destek almaktan çekinmemek kurum içerisindeki iletişim sürecini olumlu anlamda etkiler. Teknolojik gelişmelerle entegre ederek iletişim kanallarını sürekli açık ve dinamik tutabilirsiniz. Çalışan kişilere ve hedef gruba saygılı dil kullanarak hitap etmek önem taşır. Biz dilini kullanmak kuruma ait hissedilmesini sağlar.
9 Aralık 2021