Genel
Girişimcilik ve İş Birliğinde Yeni Bir Trend: Coworking
Girişimcilik ve İş Birliğinde Yeni Bir Trend: Coworking
Ortak çalışma alanları farklı alanlardan veya şirketlerden çalışanların ofis ihtiyaçlarını karşılar. Bu ihtiyaçlarını karşılamak için gerekliliklere adapte olabilir bir yapıya sahiptir ve verimli bir çalışma için bütün gereksinimleri sunar. Ortak çalışma modeli son yıllarda oldukça popüler bir hale geldi ve hem tam zamanlı hem de freelancer çalışanlar tarafından başarısı da onaylanıyor.
Günümüzde her geçen gün yüzlerce girişim kuruluyor. Bu durum freelance ekonomisine ve uzaktan çalışma kültürüne katkı sağlıyor ve büyümeyi hızlandırıyor. Sektör beklenmedik bir hızla büyümeye devam ederken çalışma şekilleri de aynı hızda değişmeye ve evrimleşmeye ara vermiyor.
Popülerliği günden güne artarken biz de bu rehberimizde ortak çalışma alanı konseptini incelemeye ve faydalarını listelemeye karar verdik.
Ortak Çalışma Nedir?
Sosyal medya ya da LinkedIn’i incelediğinizde eskiye kıyasla çok daha fazla insanın ortak çalışma prensiplerini benimsediğini görebilirsiniz. Fakat ortak çalışmanın ve ortak çalışma mekanlarının tam olarak ne olduğu hala çok da net bir şekilde anlaşılabilmiş değil. Ortak çalışma alanı kısaca farklı sektörlerden insanların ortak ya da bireysel projeleri üzerinde çalışabilmek için bir araya geldikleri mekanlara deniyor.
Ortak çalışma alanlarının yani paylaşımlı ofis modelinin geleneksel ofislerden en büyük farkı tek bir şirkete ait insanların mekanı olmamasıdır. Bu mekanları kullanan insanları birleştiren nokta tam zamanlı çalıştıkları işletme değil ortak projeleri ya da bağımsız çalışmak için aradıkları sosyallik sunan bir mekan ihtiyacıdır.
Ortak çalışma düzeni çalışanlara pek çok farklı fayda sunabilir. Bu faydaların başında esneklik yer alır. Ortak çalışma aynı mekanı ve masrafları paylaşmaktan çok daha ötesidir. Farklı kültürlerden insanlarla bağlantı ve sağlıklı iletişim kurmak, sürdürülebilirliğe katkı sağlamak ortak çalışma prensiplerinin temelinde yatar.
Ortak çalışma mekanları üretken ve yaratıcı bir atmosfer sağlamak için uğraşır. Bu kısmıyla geleneksel ofis düzenlerinden ayrılır.
Ortak Çalışma Alanı Türleri
Ortak çalışma alanlarını anlatırken tek tür bir mekandan bahsetmemiz mümkün değildir. İhtiyaçlara göre düzenlenmiş ve hazırlanmış 6 ayrı çalışma alanı bulunur. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:
- Kurumsal ve profesyonel çalışma alanları
- Toplantı alanları
- Sanal ofisler
- Açık alan ofisleri
- Özel alanlar
- Lüks ve üst segment çalışma alanları
Kurumsal Çalışma Alanları
Kurumsal çalışma alanları, büyük şirketlerin uzaktan çalışanları için özel olarak tasarlanmış ortak çalışma alanlarıdır. Şehir dışından çalışanları olan ve evde çalışmaya uygun olmayanlara ofis sağlamak isteyen pek çok şirket bu ortak çalışma alanlarına yatırım yapar. Küçük işletmeler ve yeni girişimler için çok uygun değildir.
Toplantı Alanları
Ofisleri olmayan fakat müşterileri ya da danışanları ile sıklıkla toplantı ve görüşme yapmak zorunda olan işletmeler ya da freelancerlar için uygun ortak çalışma alanlarıdır. Seviyesine göre sundukları hizmetler değişebilir, kimilerinde müşteriler için ikram servisleri de bulunur.
Açık Alan
Kendi içinde en çok değişkenlik gösteren ortak çalışma alanlarıdır. Genellikle çok büyük masalarda birlikte çalışılır ya da bireysel masalar büyük ve açık alanda bulunur. İletişime geçmeyi seven, sosyal ve çok fazla sessizliğe ihtiyaç duymayanlar için ideal çalışma alanlarıdır.
Özel Alanlar
Açık alanların tam tersidir diyebiliriz. Kübikler ya da odalar bulunur. Daha fazla konsantrasyon ve sessizlik isteyen işler için uygundur. Gizliliğe önem veriyorsanız fakat yine de yalnız çalışmaktan hoşlanmıyorsanız bu paylaşımlı ofisler sizin için idealdir.
Lüks ve Üst Segment Çalışma Alanları
Yüksek bütçeye sahip ve üst segment müşterilere hizmet veren işletmelerin ve freelancer’ların tercih edecekleri ofislerdir. Bu çalışma alanlarında malzemeler ve eşyalar daha kaliteli ve gösterişlidir, özellikle de misafir ağırlama işlemlerine önem verilir.
3 Aralık 2021